Zamítli Vám neoprávněně reklamaci? Nezoufejte, máme pro Vás řešení!
Kdy může prodejce zamítnout reklamaci?
Prodejce může zamítnout reklamaci jen ze zákonných důvodů, kterými jsou:
- reklamace u jiného podnikatele než u toho, který Vám zboží prodal (pozor ale na povinnost prodávajícího přijmout reklamaci v kterékoliv provozovně),
- vada výrobku byla způsobena Vámi samotnými, poškozením věci nebo nedodržením pokynů v návodu, s kterým jste byl/a srozuměn/a,
- na vadu jste byl/a upozorněna při prodeji,
- vada byla způsobena běžným opotřebením i obvyklým užíváním,
- došlo k marnému uplynutí reklamační lhůty či sjednané záruční doby.
Při neoprávněně zamítnuté reklamaci máte několik možností jak dále postupovat:
Nejprve se snažte vyřešit spor smírnou cestou s prodávajícím, který reklamaci zamítl. Pokud bude ovšem Vaše snaha zbytečná, můžete využít následujících tří možností:
- Obraťte se na Českou obchodní inspekci. Ta Vám poskytne poradní služby a bude se snažit vést obě strany sporu k dohodě. Můžete u ní podat návrh na zahájení mimosoudního řešení spotřebitelského sporu.
- Vydejte se k uplatnění svého nároku soudní cestou. V případě Vaší výhry bude Vaše soudní výlohy platit prodávající.
- Přenechejte Vaše starosti vymáhací společnosti, která se již o vše postará.
Ve všech případech je dobré si nechat písemně vyhotovit odůvodnění zamítnutí reklamace od daného prodejce, které Vám bude sloužit jako podklad při řešení sporu, nebo v případě neshody o vzniku vady znalecký posudek, který může celé řešení sporu urychlit.
V každém případě se nebojte, za reklamaci (a to i tu neoprávněnou) nelze účtovat žádný poplatek.